Większość osób doskonale zdaje sobie sprawę, jak wielką rolę w kwestii wizerunku firmy odgrywa opinia jej klientów. To właśnie ona najczęściej jest powodem napływu nowych kontrahentów lub wręcz przeciwnie - stagnacji w interesach. Każdy przedsiębiorca ma obowiązek dbania o prawidłowe relacje ze swoimi klientami - tylko jak to zrobić? Jak pokazać się z jak najlepszej strony i tym samym zyskać dobrą reputację na lokalnym rynku? Sposobów na to jest kilka, jednak dziś skupimy się na tym najbardziej skutecznym - prezencie dla klienta.
Prezenty - niezależnie czy małe czy duże - zawsze wywołują uśmiech na twarzy obdarowanego. Mogą być spodziewane, jak na przykład te wręczane z okazji urodzin lub świąt, a mogą także zamienić zwyczajny dzień w przemiłą niespodziankę. Otrzymując upominek czujemy się szczęśliwi, szanowani, i co najważniejsze - doceniani. Nasz nastrój momentalnie ulega poprawie i zaczynamy automatycznie mieć pozytywne skojarzenia z osobą, od której ten upominek dostaliśmy. Możesz wykorzystać ten fakt na swoją korzyść i sprawić, by klient utożsamiał Ciebie i Twoją firmę ze źródłem szczęścia i radości. Właśnie dlatego, prezenty dla klientów są takie ważne w opracowywaniu strategii wizerunkowej.
Prezenty dla klientów będą się od siebie różnić, w zależności od prowadzonej przez nas działalności. Oczywiście to nie jedyne kryteria wyboru. Ważny jest także budżet jakim dysponujemy oraz liczba osób, które chcemy obdarować. Firmy działające w nieco bardziej prestiżowych branżach z reguły mogą sobie pozwolić na upominki o wyższej wartości, niż na przykład niewielki zakład fryzjerski. Bez względu na rodzaj uprawianej działalności, jeden rodzaj prezentu sprawdzi się w każdym wypadku - jest nim karta podarunkowa.
Karta podarunkowa dla klienta nie musi być wcale kosztowna, by spełniła swoją rolę i namalowała uśmiech na jego twarzy. Jak to się mówi - liczy się gest, a takowy z pewnością zostanie doceniony i zapamiętany na długo. Zatem, co sprawdzi się w roli drobnego upominka dla klienta? Może to być, na przykład:
Dodatkowo, w ramach drobnego upominka warto pokusić się o zakup kartki z cytatem, miłym słowem lub pozdrowieniami - dla wzmocnienia efektu dobrego wrażenia można wypełnić kartkę ręcznie. Klienci poczują się wyjątkowo i z pewnością docenią ten gest.
Jeśli nasz klient świętuje wyjątkową okazję, taką jak urodziny czy święta, dobrze jest pokazać siebie i firmę z jak najlepszej strony wysyłając mu kartę podarunkową. Ponieważ takie uroczystości przypadają jedynie raz w roku, warto jest przeznaczyć nieco większą kwotę na ten cel. Karta podarunkowa Microsoft 365 lub voucher eBilet to wydatki nieco wyższego rzędu, jednak z pewnością zrobią wrażenie na kontrahentach - a to zaowocuje w przyszłości.
Zwróć uwagę!
Działanie wykonano